2010-03-01
 22:14:07

Grötdieten ;)


Har inte berättat om min "grötdiet",
men i en till två veckor ska jag äta havregrynsgröt till frukost (med skogsbär eller andra bär)
och till lunch ska jag äta vanlig lunch,men lite mindre än vanligt.
Sedan till kvällsmat blir det havregrynsgröt igen..
Tycker egentligen inte om det,men vill bara gå ner lite i vikt :)
Är det för lång tid mellan lunch&kvällsmat kan man äta t.ex en banan.
Som b.l.a är väldigt mättande!
Tröttnar man på gröten och det blir alldeles för hemskt så kan man byta ut mot två ägg istället (men det är äckligt,tycker jag!).


Havregrynsgröt :

1 dl havregryn
2 dl vatten
lite salt

Värms en minut i mikron och sen rör man,
värmer en till minut,rör om & ät!


Trinidaz
PUBLICERAT: 2010-03-02, 11:15:38 | URL: http://trinidaz.blogg.se/

SV: Varsågod :)


Sofie - Ung mamma som älskar inredning och shopping
PUBLICERAT: 2010-03-03, 20:41:04 | URL: http://soofieeklund.blogg.se/

Hejhej! :)



Va kul, den funkar faktiskt, riktigt bra metod! :D Ja de är ju bara kul :D fast, jag hittar inte länken?! :P hehe.



Jag höll på i två veckor och fuskade inte en enda gång! Nu äter jag vad jag vill, men de har blivit på ett annat vis, mindre mängder och de värsta suget är borta, har inte gått upp något heller, utan har stannat på vikten jag hade när jag slutade med "grötmetoden" :) De är värt ett försök! De är jobbigt dom första dagarna men sen går de bra, lovar! ;P



Kram Sofie



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: